جوهر نمک *** کاربرد های جوهر نمک در زندگی روزانه *** تحقیق صفحه 28 علوم ششم


جوهر نمک *** کاربرد های جوهر نمک در زندگی روزانه *** تحقیق صفحه 28 علوم ششم

هیدروکلریک اسید یا کلروهیدریک اسید یک اسیدی است که از ترکیب کلر و هیدروژن پدید می‌آید. جابر بن حیان این اسید را کشف کرد...

ازاین اسید برای جرم گیری از سطوح مختلف مثل سرویس بهداشتی، کاشی،‌ سرامیک، موزاییک و... استفاده می‌شود. هیدروکلریک اسید در معده نیزوجود دارد و به هضم غذا کمک می‌کند. این اسید دارای خاصیت پاک کنندگی قوی می باشد.

کاربرد جوهرنمک در صنعت:

برای اسیدی کردن چاههای نفتی ، برداشتن رسوب بویلرها کاهش سنگ معدن ها و تمیز کاری فلزات بکار می رود.

چوهر نمک,کاربرد های جوهر نمک,تحقیق درمورد کاربرد های جوهر نمک در زندگی,صفحه 28 علوم ششم

دانلود مستقیم

 

۱- هنگام استفاده از شوينده‌هاي شيميايي، حتماً از ماسك و دستکش مناسب استفاده کنید.

۲- تركيب جوهرنمك و وايتكس بسيار خطرناك است؛ خصوصاً براي چشم، پوست و ريه. توصيه مي‌شود از تركيب اين دو ماده خودداري کنيد.

۳- محصولات شيميايي و شوينده را هميشه در ظرف اصلي آن نگهداري کنيد هيچگاه اين مواد را در ظرف مواد خوراکي ( مانند بطري نوشابه ) نگه داري نکنيد . اين عمل سبب خورده شدن اشتباهي اين مواد توسط کودکان مي شود .
۴- هميشه پس از استفاده از مواد شيميايي سريعا درب آن را ببنديد .

۵- اگر از مواد سفید كننده و انواع اسیدها استفاده می كنید ، مراقب باشید كه به پوست، چشم و حتی لباس شما نپاشد

۶- هنگامی كه برای شست و شوی سرویس های بهداشتی از مواد فوق استفاده می كنید، حتماً پنجره ای را در آن مكان باز كرده و در صورت وجود هواكش ، آن را روشن كنید

مخلوط جوهر نمک با دیگر شوینده ها، گاز خطرناکی به نام گاز کلرامین ایجاد می کند که این گاز موجب سوختگی راه های تنفسی، اختلال تنفسی، انسداد راه های تنفسی و حتی مرگ می شود.

 

خطرناک‌ترین مواد اسیدی که به ریه آسیب جدی می‌رساند، مخلوط کردن وایتکس و جوهرنمک برای شست‌وشو است. یکی از مواردی که آسیب جدی به ریه می‌رساند، استنشاق اسید است و متأسفانه برخی خانم‌های خانه‌دار برای از بین بردن لک کاشی‌ها به مواد شوینده، ‌وایتکس اضافه می‌کنند و در برخی از مواقع نیز وایتکس را با جوهر نمک، ‌در فضای بسته، ترکیب می‌کنند که استنشاق بخار متصاعد شده از این ترکیب، آسیب جدی و جبران ناپذیر به ریه‌ها وارد می‌کند.

 جوهر نمک,تحقیق صفحه 28 علوم ششم

از ترکیب جوهر نمک و وایتکس، گاز کلر متصاعد می‌شود و کلر هم به اسید کلریدریک تبدیل می‌شود. کسانی که در معرض استنشاق این ترکیب قرار می‌گیرند، با علایمی مانند آسم، تنگی نفس و خس‌خس سینه مواجه می‌شوند که با درمان دارویی به طور موقت برطرف می‌شود، اما به مرور زمان این علایم در آن ها باقی می‌ماند و هیچ وقت بهبودی کامل حاصل نمی‌شود و باید به طور مداوم از دارو استفاده کنند.

 

دانلود مستقیم تحقیق کاربرد های جوهر نمک درزندگی روزانه

 

این مواد به ویژه در محیط های بسته یا محیط های با سقف کوتاه نباید استفاده شوند، زیرا گاز خطرناک این مواد به طور ناگهانی آزاد می شود و با استنشاق در محیط بسته موجب افت اکسیژن خون می گردد.

  انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 15279

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما